Home Music Articles Forums Blog Chat More...      

The Quick and the Dead (Metal mix Featuring CHATTABOX)

[Explicit]
by

ronnielong

 Genre: Hip Hop-Rap

Get Flash to see this player.

Description
I think this was the tune that caused a bit of a ruckus on the SLIMGIRLFAT radio special that aired a few days ago.....problem was, the show (with our kick ass host Blaine Transue) was a LIVE show... and This track has some naughty words in it...ooooopppsss ;) hehehehehe...

I would really like to thank Blaine and especially my good buddy SLIMGIRLFAT for playing my tune on their radio show!! You Rock!! You can download the show at http://www.virtualgarage.us/!! Check out the SlimmiE Special!

This tune features the sik talents of Joe Eden aka "CHATTABOX"...one of THE BEST rappers out there on the net... Y'all gotta check out the work he has done with his Group "DIALECT" and the rest of his crew from South Shields in the U.K. .....most of his tunes are posted on icompositions at http://www.icompositions.com/artists/chattabox04/ .....be sure to have a listen.


Lyrics an lead vocals by: Joe Eden aka "Chattabox"

Music and Chorus "Monster voice" lyric by: Me "Ronnielong"

©2005 Pyro Studios/JMTII/Joe Eden
Leave a Comment
You must be registered and logged-in to comment.
Lyrics
ummmmm...
Song Stats
Hits: 8521
Comments: 30
Fans: 11
Plays: 1580
Downloads: 262
Votes: 19
Uploaded: Oct 18, 2005 - 10:37:05 AM
Last Updated: Oct 18, 2005 - 09:23:18 AM Last Played: Jun 15, 2019 - 06:39:44 PM
Song License
Creative Commons License:
Attribution-NoDerivs-NonCommercial

Creative Commons

Song Actions
share on facebook share on twitter download song
Hardware:
iBook G4, ESP six string, iMic USB Audio, Monster Cable..
Software:
GarageBand, iChat
Comments
Kevensor said 5052 days ago (October 18th, 2005)
In my regular rotation on my iPod
Hey Ron, glad to see you reposted this one. I loved when it was first posted and I still dig it.

Tremendous talents all 'round.


Check out my latest song called Broken Hearted - Redux
ronnielong said 5046 days ago (October 24th, 2005)
In my regular rotation on my iPod
Thanks Kev!! You rock Bro...glad this gets some play on the ol'iPod!


Thanks again.


-Cheers-

---
Its a non-Stop Disco...Betcha didn't know...the kinda Sh*t you get on yer T.V......Violent Pornography...can you say Brain washin'??


Check out my latest song called Learning from the Best
DeputyDoofy said 5052 days ago (October 18th, 2005)
F'in right!!
Glad you reposted this as well. I was listening to this on VG and came looking for it. This is awesome!
Check out my latest song called A-hole F'er
ronnielong said 5046 days ago (October 24th, 2005)
F'in right!!
Thanks Doofy!!!! I was kinda stunned when it got played on the SlimGirl special...
(THANKS SLIMMIE) ...I just hope it didn't get our fav crew into too much trouble..
hehehe...

Cheers Doof.

;)

---
Its a non-Stop Disco...Betcha didn't know...the kinda Sh*t you get on yer T.V......Violent Pornography...can you say Brain washin'??


Check out my latest song called Learning from the Best
aclarke said 5051 days ago (October 18th, 2005)
Funny..
Because I downloaded the Slimmie show this morning and this was the
first thing I heard. Great fusion of metal and rap. I don't get tired of
listening to this one. YEAH!!!
Check out my latest song called Right on Time 2014- feat. David McNair
ronnielong said 5046 days ago (October 24th, 2005)
Funny..
:)

Thanks Adam! Glad to have ya rock out to this Brotherman...

-Cheers-

:)

---
Its a non-Stop Disco...Betcha didn't know...the kinda Sh*t you get on yer T.V......Violent Pornography...can you say Brain washin'??


Check out my latest song called Learning from the Best
perceptualvortex said 5050 days ago (October 20th, 2005)
The fast
vox are very well done. Nice rockin grooves you've got here!
Check out my latest song called Mercury (RPM 6)
ronnielong said 5046 days ago (October 24th, 2005)
The fast
Thanks Mr. Vortex! Glad u rocked out too!! Thanks for the listen!

-Cheers-

---
Its a non-Stop Disco...Betcha didn't know...the kinda Sh*t you get on yer T.V......Violent Pornography...can you say Brain washin'??


Check out my latest song called Learning from the Best
obbster said 5050 days ago (October 20th, 2005)
Cool
This is rockin 'n rapping baby. Tis mighty cool Y'all.

Keep Jammin
Check out my latest song called Valar Morghulis
ronnielong said 5046 days ago (October 24th, 2005)
Cool
Thanks Obb! Glad ya like it!!

Cheers mate..

:)

---
Its a non-Stop Disco...Betcha didn't know...the kinda Sh*t you get on yer T.V......Violent Pornography...can you say Brain washin'??


Check out my latest song called Learning from the Best
Cantor said 5050 days ago (October 20th, 2005)
this is rockin'!
not totally my first choice in genre, but this number rocks! i love the
groove, the production and most especially the ACCENT! Eden has got
something there. Great Job! 9's all around!
Check out my latest song called Modim Anakhnu Lakh
ronnielong said 5046 days ago (October 24th, 2005)
this is rockin'!
yeah.... Joe can spit indeed..Glad you gave it a listen!! Thanks Erik!

Glad to see it didn't make it on yer "worst tunes list" ;) hehehe..


-Cheers-

---
Its a non-Stop Disco...Betcha didn't know...the kinda Sh*t you get on yer T.V......Violent Pornography...can you say Brain washin'??


Check out my latest song called Learning from the Best
alley-oop said 5049 days ago (October 21st, 2005)
smokin' tune
props to joe e. nasty guitar from Mr. L.
smokin musical bed, smooth tapping on guitar
Check out my latest song called rain
ronnielong said 5046 days ago (October 24th, 2005)
smokin' tune
Thanks for the listen oop! Glad you liked it Bro!!

-Cheers-

---
Its a non-Stop Disco...Betcha didn't know...the kinda Sh*t you get on yer T.V......Violent Pornography...can you say Brain washin'??


Check out my latest song called Learning from the Best
Tiny_Man_Inside said 5049 days ago (October 21st, 2005)
SweetNass
very enjoyable. The guitar could be a little higher in the mix IMO, but
overall this is quite fun. LOVE the vocals. And great guitar playing as
usual Ronnie...

btw - did I mention I loved the vocals?
Check out my latest song called Zucchini: TMI Amp Giveaway Soundbed #2
ronnielong said 5046 days ago (October 24th, 2005)
SweetNass
Right on!

Thanks fer the listen an the comment TMI!! Glad you liked the tune! An i might
jus have to turn my geeetar up...thank fer the tip!


-Cheers-

---
Its a non-Stop Disco...Betcha didn't know...the kinda Sh*t you get on yer T.V......Violent Pornography...can you say Brain washin'??


Check out my latest song called Learning from the Best
WellOfWyrd said 5048 days ago (October 22nd, 2005)
Punchy
Right freakin-on! About punched my screen within the first 20 seconds man, this thing gets you goin like that.... The jam is just wierd. I love it. It's got some SlimShady tone to it, but don't get me wrong - it's definitely clear that it's YOUR thing here. Do tend to agree with the comment re: the guitar levels - sounds like you brought the levels up later in the tune - but it's got a message to give earlier as well and it's a good riff so might consider bringin' it up earlier man - can't go wrong IMHO. Nice nice work. Nice work.
Check out my latest song called Tensions
ronnielong said 5046 days ago (October 24th, 2005)
Punchy
THANKS WellOfWyrd!!! Careful with yer screen y'all..I am not responsible for any
eqip. damage!! Hahahahahahaha... Really glad ya like the tune.. Thanks again for
the listen an the cool comment!

-Cheers-

---
Its a non-Stop Disco...Betcha didn't know...the kinda Sh*t you get on yer T.V......Violent Pornography...can you say Brain washin'??


Check out my latest song called Learning from the Best
MilesLepine said 5048 days ago (October 22nd, 2005)
were there any words in there
were there any words in there? just kidding i heard. kick ass song youve put together. music's awesome vocals awesome. also satanic at parts which sounds really really cool. keep up the good work... this song rocks :D
ronnielong said 5046 days ago (October 24th, 2005)
were there any words in there
Thanks fer the listen an the comment MilesLepine!!! Hehe...Glad u liked the tune
(especially the Satanic bits...hehehe..its wut I do best...Muuuahahaha)...

Thanks again!

-Cheers-

---
Its a non-Stop Disco...Betcha didn't know...the kinda Sh*t you get on yer T.V......Violent Pornography...can you say Brain washin'??


Check out my latest song called Learning from the Best
Stun Nutz said 5047 days ago (October 22nd, 2005)
It's back!
...and I am glad. For some stupid reason, I forgot to download
this last time. Don't know why, I left a comment, recommended it
and everything. It was cool to hear this on the SlimGirlFat KSVY
show. I love the 911 thing...
Check out my latest song called stagnation
ronnielong said 5046 days ago (October 24th, 2005)
It's back!
Thanks fer the listen and the comment (fer the 2nd time :D)..Glad you got to
download it this time round Masta Nutz! You rock!


Cheers Bro

:)

---
Its a non-Stop Disco...Betcha didn't know...the kinda Sh*t you get on yer T.V......Violent Pornography...can you say Brain washin'??


Check out my latest song called Learning from the Best
said 5044 days ago (October 26th, 2005)
Also glad to see this reposted
This kicks ass all-around.
fairy beth said 5042 days ago (October 28th, 2005)
:-)
I'm a fan :-)
Check out my latest song called Message No.1 - David Gwynne
dhodges said 4998 days ago (December 10th, 2005)
Tight!

Nice work!

Check out my latest song called Conga Jam
misha McDonald said 4981 days ago (December 28th, 2005)
u got something chatterB
u scatter chatter. the garage band is actually bringing u down. I'd like 2
hear u freestyle with human beatbox. that metal guitar is what everyone
uses 2 sound hard but check out the same shit you are doing with f all
else and you'll menace bro
craft said 4762 days ago (August 3rd, 2006)
great song
Love the rap rock feeling. great guitar on this one... Great groove and strengh vocals and flow. Faved and download...
Check out my latest song called Valarty & AJ Craft - Burn (Alternative version)
said 4535 days ago (March 19th, 2007)
: )Thats great !
Playing this on the RADIO - WOW !! Not bad !!!
Which ones are rappin -is it you talkin all the time ?
This sounds like a h-l of alot of FUN!!!!!!!!! Wish the lyrics were written also;) (seriuosly)
THX

7732 said 4510 days ago (April 12th, 2007)
Hot Damn!
Chattabox is the shizzznets...WOW!!! Major props, very well mixed with the rock/metal theme...incredible job guys, incredible!
Check out my latest song called R.I.P Instrumental
said 4499 days ago (April 23rd, 2007)
good stuff
nice
i have a beat you might want to check out.
http://www.macjams.com/song/31133
Artist Info
artist photo
Name: Jimmy
Location: Denver Colorado USA
send a note
Hey..I'm a 29 year old music addict and I've been on stage here in the states and around the world my whole life...been playin Guitar for about 6 years, bass for about the same, a little bit on piano, vocals for about 20 years, and drums on and off f... [see more]

Check out some of my other songs:

Chat
Who's Online
128tuneUK
Invisible Members: 0
Visitors: 120
Links