Home Music Articles Forums Blog Chat More...      

Hands Up All


by

Moviz

 Genre: Rhythm and Blues

Get Flash to see this player.

Description
This is a re-mix of a song I did in my first year here. Hope you like the new 'opened out' sound. i wrote it originally, because i had a friend who constantly went on a website chat and constantly moaned about his lot; and while I have the biggest heart, it just got a bit much, since I knew he was exaggerating; and compared to some in the world he had it quite cushy. So I wrote these lyrics as a poem and gave them to him..... he knew exactly what I was getting at.... and we still remained friends. When I came here I found the poem and put it to music. With the help of my trusty cheapo guitar and some loops, this song was born LOL... hope you like it and the message, M
Leave a Comment
You must be registered and logged-in to comment.
Lyrics
Hands Up All.

Ooooh! Some people keep on moanin'
One day they're gonna have to fall.
Yeah- yea-ah yea yea yea yea-ah
They keep moanin', moan'
Tellin' us they're feelin' down.
.............
Verse.
Now, Hands all who want to wallow in the misery of the past,
Hands up all who want to stay there,
Hands up quick, you must be fast.
'Cause if you do we're sure to leave you,
You'll be left there on your own.
Life's for living, like a journey.
Are you with us everyone?
Chorus.
Yeah- yea-ah yea yea yea yea-ah
People keep on moan'in',
Tellin' everybody, they're feelin' down.
Verse.
Hands up all who want to join us
As we grab the ladder rail,
Every step to take us upward
To the light we cannot fail.
Reach back try to help the stragglers,
Pull them upward if you can,
But mind the ones who'll pull you downward,
Just to test you; that's their plan.

Chorus. Yeah-ah etc....
Verse.
With hands up, try to reach above you
There you'll find another hand.
Willing just to love and hold you,
and to help you if they can.
Are you willing to go forward
Pulling others to the light?
Casting off the roll of 'Victim',
All that's good within their sight.

Chorus.
Yeah- yea-ah yea yea yea yea-ah etc...

Verse.
Hands up all who want to linger in the past?
I see a few.
I'm begging them.. No! I'm imploring!
Come with us to pasture new.
No holding back, we must go forward
Leaving all that's dark behind.
We ALL were 'Victims', now we're 'Victors'
Travelling on with bright new minds.

Chorus.
Yeah- yea-ah yea yea yea yea-ah etc. ...

Verse.
Hands up all who want to linger in the past?
I see a few.
I'm begging them.. No! I'm imploring!
Come with us to pasture new.
No holding back, we must go forward
Leaving all that's dark behind.
We ALL were 'Victims', now we're 'Victors'
Travelling on with bright new minds.
Chorus.
Yeah- yea-ah yea yea yea yea-ah etc. ...

Every-body, every-body, evry-body Sometimes, somewher feels down.
Every-body has gotta fall at sometime,
But that don't mean, we ain't gonna 'come round'.
Chorus.
Yeah- yea-ah yea yea yea yea-ah etc. ...

Mmm... every body come with me... everybody can't you see.........
Song Stats
Hits: 3591
Comments: 57
Fans: 26
Plays: 121
Downloads: 89
Votes: 2
Uploaded: Mar 24, 2010 - 04:27:27 PM
Last Updated: Mar 24, 2010 - 04:27:27 PM Last Played: Jun 08, 2019 - 11:53:30 AM
Song License
Creative Commons License:
Attribution-NoDerivs-NonCommercial

Creative Commons

Song Actions
share on facebook share on twitter download song
Hardware:
Mac intel 10.04, fast track, m-audio 49e, Senheisser mic', accoustic guitar
Software:
GB, Ozone 3,
Comments
michaeljayklein said 3371 days ago (March 24th, 2010)
let's party!
What a great time I had listening to this---such a positive and celebratory message here and excellently delivered Maurice (nice rhythmic vocal going down here!). Thanks for posting this; it's nice to end the day with this in my head! Take care now, Michael
Check out my latest song called There Ain't Nobody Here but Us Chickens!
Moviz said 3371 days ago (March 24th, 2010)
Thanks Michael
So Pleased you like what I did here.... I hope it does help you have a good nights sleep, cheers M
Check out my latest song called We'll Meet Again
DarkPlanet said 3371 days ago (March 24th, 2010)
Sleek Disco
Hey Maurice, good music and vibes...Has a jive rap feel to it in the verses...Glad you decided to remix and re-post!

Downloaded!
Check out my latest song called Summer Glaze (With cchaplin)
Moviz said 3371 days ago (March 24th, 2010)
Back to
the 70's with this Tom... glad you liked enough to DL.... thanks for the call, regards M
Check out my latest song called We'll Meet Again
fasteddie said 3371 days ago (March 24th, 2010)
Rug cuttin' time
Very cool stuff M!

I'm going to have to replace my carpet after this one... I danced right through the shag.

I like the nice clear vocals on this song.

Well sung!
Check out my latest song called On Borrowed Time
Moviz said 3371 days ago (March 25th, 2010)
Send me
the bill Michael LOL.... glad you like 'shag' to (never heard it called that before LoL)... it is good for dancin' to.... thanks a lot for listening, cheers M
Check out my latest song called We'll Meet Again
scofugate said 3371 days ago (March 24th, 2010)
You got the FUNK!!!
Wow!!! The production is amazing! you sound on TOP.
I am very very impressed here M!!!!!
This Rocks!!!!
No skating rinks..LOL. Love the Wah Wah in the background. Great remix!!!
Check out my latest song called DreamKiller
Moviz said 3371 days ago (March 25th, 2010)
Hi Scott
This mix seemed to separate things and give more wooomph! The wah-wah was my acoustic guitar and the GB wah added to it... no skating rinks? Why not? LOL it would be good to skate to... but not on thin ice, cheers M
Check out my latest song called We'll Meet Again
ste said 3371 days ago (March 24th, 2010)
funky
fun tune. great drums. love the organ sound. that wah effect is great. top vox. nice one
Check out my latest song called songbreak
Moviz said 3371 days ago (March 25th, 2010)
Glad you
like da funk Ste; thanks for listening... the organ is me playing midi and I thought it was just the sound I wanted... thanks for the nice compliments, regards M
Check out my latest song called We'll Meet Again
DWL said 3371 days ago (March 25th, 2010)
Play that funky music
Really nice song Maurice. Positive, upbeat and a great groove to boot. I feel I should be learning a lot from this song considering how things are at the moment!

Cheers

Dick
Check out my latest song called I'm Right, You're Wrong (with Hickling-Stan)
Moviz said 3371 days ago (March 25th, 2010)
Stop Moanin'! LOL
LOLOL Couldn't resist that Dick......... learning with regard to what? It can't be that bad, but glad you like the funky song.... thanks Dick, cheers M
Check out my latest song called We'll Meet Again
davisamerica said 3371 days ago (March 25th, 2010)
You are just amazing
Maurice... excellent tune....great lyrics .... Where do I buy a bottle of whot you been drinking?? Downloaded...with a grin!!
Check out my latest song called ok char2(Vic and Flatrock mix)
Moviz said 3371 days ago (March 25th, 2010)
Thanks Jack
glad you like it and no you don't buy it.... it's straight from the tap LOL. You heard of 'Beer Friday'? Well this is a case of 'Water Wednesday' (keeps me pure you know LOLOL), cheers M
Check out my latest song called We'll Meet Again
magnatone said 3371 days ago (March 25th, 2010)
Hands Up All
This is GREAT! It's going to be stuck in my head ALL DAY - love the backstory - funkOLA!!!
Check out my latest song called Hallelujah (Leonard Cohen) and Variations
Moviz said 3371 days ago (March 25th, 2010)
Hi Karen
love that you love this.... bet you've been dancing all day. Yes the back story was true and stopped him in his tracks, Thanks for calling Regards M
Check out my latest song called We'll Meet Again
lengold said 3370 days ago (March 26th, 2010)
This is
absolutely great Mo. Such a wonderful groove, lovely vocal and stunning production. It amazes me how far we can progress in such a short time. You are a great testament to how much fun this stuff can be to do. Us old dogs are being taught many new tricks.
Downloaded. Thanks.
Cheers
Len

Check out my latest song called Decent Girl
Moviz said 3370 days ago (March 26th, 2010)
Thanks
for that nice comment Len.... I feel too we've come quite a way since arriving here... so thank you for the confirmation.... and yes it is fun; exasperating sometimes, but fun all the same. We never stop learning, cheers M
Check out my latest song called We'll Meet Again
Daugrin said 3370 days ago (March 26th, 2010)
Hands Up All
The title says it all.

Daug
Check out my latest song called Fake Parade
Moviz said 3369 days ago (March 26th, 2010)
Thanks for
calling in Daug... much appreciated, cheers M
Check out my latest song called We'll Meet Again
Henke said 3369 days ago (March 27th, 2010)
I don't like,
I don't like, I don't like.... Alright, hands down, I like!

Hey Mo, you always make me like music I don't like. Thanks!

/Henrik
Check out my latest song called Summer (Promenade) (WIP)
Moviz said 3369 days ago (March 27th, 2010)
Ha Ha
Henke, my magic spell is working. Really pleased I can convert you and you liked it LOL, cheers M
Check out my latest song called We'll Meet Again
Calchas said 3367 days ago (March 29th, 2010)
Why don't I remember this!?!?
Maurice and the Family Stone rocks! This is a funky delight bro! GREAT stuff indeed. An instant fave!

Be well friend!
Check out my latest song called Children Of Eve
Moviz said 3366 days ago (March 29th, 2010)
....coz
it was lost in time LOL.... stone? rocks? LOL I see what you mean though, I hadn't thought of them... thanks a lot Michael; i love that comparison, cheers M
Check out my latest song called We'll Meet Again
paul f. page said 3366 days ago (March 29th, 2010)
How old did you say you were?
Man, Maurice. The hits just keep coming. This is right up there with the best of your comps. There seems to be no end to the fun you're having and the creative ways you have in expressing your musical thoughts. This is such a fun, bouncy number. Loved it. Loved it. Loved it.
Check out my latest song called Caprice
Moviz said 3366 days ago (March 30th, 2010)
just one thing
in particular that gives my age away Paul... and that's my face which is looking like it's had lots of 'hits' these days LOL. I just love variety and its a left over from my performing days, when I had to entertain various age groups, hence various styles. Thanks for this lovely comment Paul, which as always is very much appreciated, regards M
Check out my latest song called We'll Meet Again
egobandit said 3366 days ago (March 30th, 2010)
Moviz
Are you sure you were never part of earth wind and fire, Get down with your bad self :)! great great song! I like the keys in this and of course your singing holds me. I like the yeah yeah yeahs great song!
Check out my latest song called No More demands
Moviz said 3366 days ago (March 30th, 2010)
'Boogie Wonderland'
was the best we ever did LOL (joking) glad you noticed the keys and the yeah, yeah's... thanks for taking a listen and the nice words, cheers M
Check out my latest song called We'll Meet Again
Vic Holman said 3364 days ago (March 31st, 2010)
a revisit
sounds great! don't think i heard the original, but it is cool to hear this version.
Check out my latest song called Stuck Here In Your Past
Moviz said 3364 days ago (April 1st, 2010)
Nice gesture Vic
for you to take time to comment again, thanks a bunch, cheers M
Check out my latest song called We'll Meet Again
Sigmund said 3364 days ago (March 31st, 2010)
You're amazing
Maurice - very cool - very funky - you can't NOT move to this one. Very well done - I really enjoyed - thanks!
Check out my latest song called Running with the Wind by Peter B, feat rok41
Moviz said 3364 days ago (April 1st, 2010)
Thanks Sigmund
just mind your step while you're dancing LOL, thanks for listening, cheers M
Check out my latest song called We'll Meet Again
Hickling_Stan said 3364 days ago (April 1st, 2010)
So positive
What a great vibe. Your so right about the moaners Maurice. We had a "Groundforce" weekend at our pub last week and so many villagers turned out, clubbed together and spruced the gardens up just being positive and helping out our great landlord and landlady where we play on thursday nights. Like you say there's so much we could moan about but a lot better just to get on and do something! Cheers mark
Check out my latest song called It's Only Love that matters
Moviz said 3363 days ago (April 1st, 2010)
Hi Mark
Nice to read about the positivity in the village; nice when everybody pulls together. The song is also saying ' who doesn't have troubles and worries?' (we all do) and like you imply 'we all need to 'get on with it' instead of moaning 'poor me'. Again, thanks for listening and commenting, cheers M
Check out my latest song called We'll Meet Again
lilmom said 3363 days ago (April 1st, 2010)
Love this.....
What a concept....and you did a terrific job of getting this point across. I suspect nothing keeps you down!
Check out my latest song called Tribute to Jeannie and Ed
Moviz said 3363 days ago (April 2nd, 2010)
Not a lot
Sylvia. Glad you liked this and the words... thanks for dropping by, cheers M
Check out my latest song called We'll Meet Again
SCJohnson59 said 3363 days ago (April 2nd, 2010)
diggin' this
i like the groove ... puts me in mind of boz scaggs
Check out my latest song called 0404 aka Girl, You Doll Up Nice Take 2
Moviz said 3363 days ago (April 2nd, 2010)
Well Scott
That's a good comment if ever I read one LOl, Thanks for listening and for the nice comparison, much appreciated, regards M
Check out my latest song called We'll Meet Again
Ibstrat said 3362 days ago (April 2nd, 2010)
This sounds
fantastic watch out Stevie Wonder!
Check out my latest song called What the
Moviz said 3362 days ago (April 2nd, 2010)
Now
We're talkin' Mark.... i can really live with that... Thanks so much for listening, regards M
Check out my latest song called We'll Meet Again
ted23 said 3362 days ago (April 3rd, 2010)
What
a cool cat!
Very groovy. When it first kicked in i though you were gonna go all snoop. But this is super disco groovy. Very clear and well arranged especially with all thats going on.
Now where did i put my fishtank platforms and pimp jacket.....
Moviz said 3362 days ago (April 3rd, 2010)
Rrrrrrawwww!
Cool cat indeed LOL! Thanks for giving it a listen Ted and I hope you find your platforms.... but sorry! I couldn't resist that pimp jacket and It's almost threadbear now anyway LOL, cheers M
Check out my latest song called We'll Meet Again
Bowman said 3362 days ago (April 3rd, 2010)
You're
so versatile Maurice and never seece to surprise me. This has a great grove and you do a great job with the VOX. Mix is first rate.
Love it.
Cheers,
Charlie

Check out my latest song called THE LOST JEDI
Moviz said 3362 days ago (April 3rd, 2010)
Hi Charlie
Thanks for the kind words and for giving this a try... glad you liked it, cheers M
Check out my latest song called We'll Meet Again
bud said 3361 days ago (April 3rd, 2010)
Fantatstic track Maurice
I hear Sly Stone is hitting the road this summer - I say you get out there and teach him a few tricks.
Check out my latest song called mixer 2
Moviz said 3361 days ago (April 4th, 2010)
Thanks Bud,
Yes, this is in a similar vein to his stuff, so thanks for pointing in that direction, cheers M
Check out my latest song called We'll Meet Again
VicDiesel said 3343 days ago (April 22nd, 2010)
Mo' better disco
Much as I like your crooning, your occasional forays into cheesier territories are very entertaining and enjoyable in their own way.
Check out my latest song called Ten minutes
Moviz said 3328 days ago (May 7th, 2010)
Cheesy? Moi?
LOL I love to hark back to the 70's, Vic, which was my favourite time musically, so pardon me if I slip back sometimes... thanks a lot for listening and for that very favourable comment, cheers M
Check out my latest song called We'll Meet Again
jiguma said 3336 days ago (April 28th, 2010)
Go Mo!
or is it "Gau Mau"?
I'm amazed that you attempt this sort of sound and then manage to pull it off. I'm not a big fan of the harmony software you use at the start, but you use it in a way that works - especially later in the song. For me this could have been shorter, but the sound is good. Vocals clear too.
Cheers,
Neil
Check out my latest song called Metro Gnome (Beep Beep)
Moviz said 3328 days ago (May 7th, 2010)
Thanks
for taking this one in Neil... it's one I did earlier and remixed with the help of Ozone3. I know you don't care for the GB harmony thing and it doesn't suit everything, but like you say it fits in OK here. I would have had to do so many more tracks if I hadn't used it. I agree it could have been shorter, but I must have got carried away LOL. Glad you like it and thanks again for listening, ( I like the Gau Mau LOL)cheers M
Check out my latest song called We'll Meet Again
Moviz said 3179 days ago (October 2nd, 2010)
Actually Neil
I prefer Gaux Maux, though it's just a case of 'different schools' LOLOL, Cheers M
Check out my latest song called We'll Meet Again
Delancey said 2713 days ago (January 12th, 2012)
Just what I needed.
How odd that the music sampler should throw this up for me to catch this morning, just when I needed a kick in the pants/helping hand combo. All wrapped up in groovy too. Thank you Maurice.
Moviz said 2712 days ago (January 12th, 2012)
Well Sarah,
It seems I'm going to have to start checking my older songs here LOL... so pleased to find your positive comment here today.... thank you kindly for dropping in, regards M
Check out my latest song called We'll Meet Again
CIASM_ZENABI_ said 2713 days ago (January 12th, 2012)
hands up
cool and groovy fun tune. love the yeah intro to the chorus. funky stuff. enjoyed it cherrs graham
Check out my latest song called GLOWING IN THE DARK (2012 REMIX)
Moviz said 2712 days ago (January 12th, 2012)
Thanks Graham
really pleased with your comment and so pleased you and two others decided to comment after hearing it on the player..... yeah! I'm very pleased LOL, regards M
Check out my latest song called We'll Meet Again
Saltaireguru77 said 2713 days ago (January 12th, 2012)
Hands up all
What can I say Mr V? Yes I do like it, and the message. I love the vocal delivery and the groove to this. It almost sounded a little like improv in places (in a good way!) and as always I admire your tenacity in reworking old tunes. You are fearless! Reninds me in some ways of "heading for the light" by the wilburys. More power to you sir.
Check out my latest song called Tomorrow
Moviz said 2712 days ago (January 12th, 2012)
Stephen
your just being here is enough LOL..... this one really goes back, so I'm especially glad you listened.... thank you for the nice words..... now i must go listen the Wilbury's.... regards M
Check out my latest song called We'll Meet Again
Artist Info
artist photo
Name: Maurice Vizard
Location: UK
send a note
They say time is a healer, which it is, but not when your a singer. Nevertheless, I love being part of this community and hope to continue making contributions for as long as i can. ... [see more]

Check out some of my other songs:

Genre Info
Rhythm and blues (or R&B) was coined as a musical marketing term introduced in the United States in the late 1940s by Jerry Wexler at Billboard magazine, used to designate upbeat popular music performed by African American artists that combined jazz

More songs in Rhythm and Blues:

Chat
Who's Online
Invisible Members: 0
Visitors: 94
Links